Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: PK-oikeudet  (Luettu 1779 kertaa)
soila nyrhinen
Hallitus
Aktiivi
*

« : Maaliskuu 10, 2009, 02:02:09 »

Oliko sitä kiinnostusta tarpeeksi, jotta alettais niitä PK-oikeuksia rodulle hankkimaan?

Meillähän on koiria, jotka on harrastaneet/harrastavat jo pk-lajeja mm. hakua, joten voisi varmasti tuloksiakin odottaa, jos oikeudet saadaan?

Tarvitaan siis 5 hyväksyttyä BH-tulosta kahden vuoden sisällä, jotta oikeuksia voidaan anoa.
yksi on jo kasassa, kun Hilma suoritti kokeen viime vuonna Smiley

tallennettu

Mari Hartikainen
Aktiivi

« Vastaus #1 : Maaliskuu 10, 2009, 04:13:36 »

Minä ainakin yritän olla mukana, pääasiallisesti me treenataan ja tähdätään kyllä tokoon mutta tarkoitus olis koittaa selvittää bh koe Helmin ja pikkuHillan kanssa siinä jossakin välisessä! Hyvällä tuurilla saisin sitten kahdelle koiralle tuloksen, toivottavasti ainakin toiselle Cheesy Tosin tuskin pikkuisen kanssa niin pitkälle ehditään vielä vahjaan kahden vuoden sisään. ..mietin kyllä että en ole varma innostaako minua pk-lajit jatkossa.. mutta jos jotakuta muuta kiinnostaa niin sitten ja eihän sitä tiedä mistä sitä innostuu sitten kun on myös mahdolliuus tähdätä kilpailuihin.. hmmp, mutta jokataauksessa olen suunnitellut Bh-kokeen suorittamista. Ainoa ongelma meidän Helmin kanssa on tuo paikalla olo missä voin tyriä(jo totkopuolellakin etenemiseste) on tuo etten saa toimimaan pilallemennyttä paikalla oloa! Muille vinkkinä älkää edetekö siinä liikkeesssä liian nopeasti ja antako virheitä tulla harjoituksissa!!! Me joudutaan palammaan ihan alkuun... uudella käskyllä ja se on turhauttavaa kun se oli niin hyvä paikallaolo ennenkuin se meni pilalle! Angry
tallennettu
Anneli Saarinen
Hallitus
Aktiivi
*

« Vastaus #2 : Maaliskuu 10, 2009, 09:29:50 »

Olen mukana jos tätä taas yritettäisiin.  Afro
Olen Kimin kanssa käynyt Bh:ssa kerran ja jäätiin ampumiskohtaukseen kiinni eli siitä ei selvitty. Kaikki muu olisi mennyt läpi. Nyt on suunnitelmissa tänä keväänä /alkukesastä koettaa uudelleen kun tuota ampumiskohtausta ei enää tarvitse suorittaa.
Muutoinkin on toko-koulutus käynnissä ja kokeita kesällä.. Nyt vain useampia koirakoita mukaan  coolsmiley

tallennettu

Anneli Saarinen/Tiibob's kennel
Vanhaenglanninlammaskoirat & tiibetinterrierit
Niina Rantasalo
Peruskäyttäjä
**

« Vastaus #3 : Maaliskuu 10, 2009, 10:05:54 »

Smiley Myös meillä Iisan kanssa olisi tarkoitus suorittaa BH koe tämän kevään/kesän aikana. Nähtäväksi jää riittääkö aika työn, opiskelun, perheen ja harjoitusten läpiviemiseen  Huh?
tallennettu
soila nyrhinen
Hallitus
Aktiivi
*

« Vastaus #4 : Maaliskuu 12, 2009, 09:00:54 »

No mut meillähän alkaisi sitten olemaan koirat kasassa!

Meillä on pienoinen tavoite mennä tämän vuoden aikana koittamaan. Oona oli eilen ihan intona, kun otettiin seuraamista. Pitää alkaa taas ottamaan paikallamakuuta häiriön alla. Meillä ei onneksi sen kanssa ole ollut ongelmia, mutta kestoa pitää vielä treenata.
tallennettu

Kristiina Jylhä
Aloittelija
*

« Vastaus #5 : Joulukuu 03, 2009, 07:12:32 »

Joo ois todellakin mukava saada lampurille PK-oikeudet Cheesy
Me oltais Rosan kaa mukana mutku tyttö niin  nuori vielä :)Vuonna 2011 voitaisiin BH-kokeeseen mennä  :p
tallennettu

"Lampuri on koira jota ei koskaan unohda!"
Marika Lahtinen
Hallitus
Aktiivi
*

« Vastaus #6 : Joulukuu 04, 2009, 09:17:32 »

Syyskokous päätti PK-oikeuksien hakemisen "ehdoista", että ensin täytyy saada tuo tarvittava BH-kokeen suorittaneiden koirien määrä kasaan ja että voitaisiin perustaa erillinen "koetoimikunta", joka vastaisi vähintään yhden luonnetestin/BH-kokeen/MH-kuvauksen/paimennuskokeen tms. järjestämisestä vuodessa. Yleisestiottaen haluttiin siis sitoutumista siihen, että kun oikeuksia haetaan niin harrastavia koiria olisi sitten useampia, koska oikeudet maksavat kuitenkin melko paljon vuosittain ja olisi hiukan epäreilua, jos kerho maksaisi vain parin jäsenen koiran harrastukselle niin suurta "tukea". Eli "vastapalvelukseksi" toivottiin harrastajilta aktiivisuutta kerhon toiminnassa ja pieneltä osalta kerhon kassan kartuttamista, vaikka kokeiden järjestäminen ei mikään kultakaivos olekkaan.

Koska PK-lajien harrastajat ovat melko hajallaan, niin koejärjestelyissä on tietenkin mahdollista tai suorastaan suotavaa toimia yhteistyössä muiden rotujärjestöjen tai paikallisten koirakerhojen kanssa. Täten tullaan toimimaan mm. ensi vuoden luonnetestin järjestelyiden suhteen.

Yksi koemuoto jonka suhteen toivottiin aktiivisuutta oli paimennus, kun nyt kokeiden järjestäminen on mahdollista. Tälle hommalle tarvittaisiin vetäjä, jos olet kiinnostunut niin ilmoittaudu hallitukselle  Smiley.

Jos PK-harrastajat haluvat voin perustaa teille oman s-postilistan asioiden eteenpäin viemiseksi? Eli tänne tai mun s-postiin viestiä halusta saada lista ja halusta päästä listalle.
tallennettu
soila nyrhinen
Hallitus
Aktiivi
*

« Vastaus #7 : Joulukuu 16, 2009, 07:18:48 »

Heissan, meillä taas kiireitä, ettei tahdo ehtiä koneella istuskelemaan..  Minä olen valmis koetoimikuntaan, jos sillä tavoin saisimme mahdollisuuden anoa pk-oikeuksia! Koetoimikunnalle voisi sitten perustaa sen sähköpostilistan, ketä kiinnostaa?

Mites muuten muiden treenailut ovat edenneet? Mitä olette tehneet/harrastaneet nyt kesän/syksyn?

Meillä Oonan kanssa ollaan vedetty pieniä jäljen pätkiä..kesällä ei vain ollut oikein peltoa, missä olisi voinut käydä tallaamassa. Tokoa ollaan otettu aina silloin tällöin muistin virkistykseksi, toiveena olisi, että uskaltaisin mennä tuon kanssa vielä joskus kisoihin, edes mölli sellaisiin. Ennen pennun tuloa otettiinkin sitten tehotreeniä arkitottelevaisuudessa, jotta voisi sitten opettaa pennullekkin hyviä tapoja Smiley

Kakaran kanssa ehdittiin tekemään jälkitreeniä ennen lumen tuloa aika hyvinkin. Viimeisimpänä otettiin jo noin viiden metrin suora jälki, joka meni loistavasti, tuolla on todella tarkka nenä! Viime lauantaina olimme ensimmäisissä haku treeneissä, jotka menivät myös huippu hienosti! Todella reipas poika.
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: