Kirsi Suunta
Aloittelija

|
 |
« : Helmikuu 12, 2009, 09:42:16 » |
|
Morse tuhruparta tarvis jonkinmoisen ihmepesun partaansa, kun en saa sitä puhdistumaan mäntysaippualla, Ring5 brilliant white shampoolla, Hairstoren syväpuhdistavalla enkä Vetridermin kaurashampoolla. Parta on pikkuhiljaa likaantunut silleen, että se ei ole koskaan pestessä puhdistunut kunnolla. Nyt kun hampaat vaihtuivat parta mustui entisestään määrättömästä määrästä veristä kuolaa. Suupielistä parta on ihan musta ja muutoin kellanruskea. Tahtoisin parran puhtaaksi ilman, että tarvii leikata partaa pois. Olisko hyvä vinkkejä?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Pienessä takussa on huopatakin alku.
|
|
|
Jaana Turtiainen
Peruskäyttäjä

|
 |
« Vastaus #1 : Helmikuu 12, 2009, 05:34:23 » |
|
On tullut vuosien varrella kokeiltua yksi jos toinenkin shampoo ja ehdottomasti paras valkoisen turkin pesuaine on Groomers Edge Alpha White. Laimennussuhde normaalipesussa on 32/1 ja toimii, pinttyneisiin voi laittaa hiukan laimentamattomana ja jättää muutamaksi minuutiksi vaikuttamaan. Fiinalla on hohtavan valkoinen parta pesun jälkeen.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kirsi Suunta
Aloittelija

|
 |
« Vastaus #2 : Helmikuu 13, 2009, 09:37:46 » |
|
Kiitos vinkistä. Lähden tänään tekeen kierroksen paikallisissa eläintarvikeliikkeissä ja jos en niistä tuota löydä tilaan sit netin kautta. Kuulostaa hyvältä shampoolta tällaisiin ongelmatahroihin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mirva Tahvanainen
|
 |
« Vastaus #3 : Helmikuu 13, 2009, 12:17:22 » |
|
Meillä toi ei ole ollut sen parempi kuin muutkaan valkoisen shampoot. Sitä tuskin saa mistään lemmikkikaupasta, en ole ainakaan Helsingissä missään nähnyt.
Mun molemmilla on pentuna ollut törkyinen turpa jatkuvasti, luulin, että se kuuluu pentuaikaan. Siitä ne parrat on kasvun myötä vaalentuneet, kun vaan jaksaa usein niitä pestä. Ei mun kummallakaan ole vitivalkoinen parta, mutta vaalea kuitenkin. Sennalla vähän siistimpi kuin Arpalla.
Toi Fiinan valkoinen parta voi olla samaa sarjaa kuin Heidin Helli, Tintin Ransu ym "luonnonoikut" joilla on aina vitivalkoinen parta. Miten niin kateellinen?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ansku Kuokka-Ihalainen
|
 |
« Vastaus #4 : Helmikuu 13, 2009, 01:24:36 » |
|
Meilläkin on sitten vissiin luonnonoikkuja, kun ei meillä koskaan ole partoja tarvinnut pestä erikseen... Mä oon aina luullut, että sotkuinen parta on ns. poikien juttu, ja poitsuilla parrat törkyyntyvät helpommin. Mulla on ollut nyt 4 lammaskoiraa, kaikki narttuja ja parrat on aina pysyneet suht puhtaana  Tsemppiä Morselle parran puhdistamisoperaatioon, toivottavasti onnistutte 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jaana Turtiainen
Peruskäyttäjä

|
 |
« Vastaus #5 : Helmikuu 13, 2009, 01:31:10 » |
|
Voi olla luonnonoikku. Se ei tosin kuolaa. Minä ostin tuon shampoon Findogsilta, ne myy myös netissä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Tintti Widén
|
 |
« Vastaus #6 : Helmikuu 13, 2009, 06:59:21 » |
|
Mimmi on ollut aina törkyturpa. Ei tosin tuollainen kuin Rasmus , jonka parta tuppaa olemaan usein märkä, johtunee tavasta juoda. Mimmin vaan värjäytyy. Ransun karvat taas pysyvät melkein valkoisina ihan itsestään.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Täydellisyyteen kannattaa aina pyrkiä. Siellä on tilaa kaikille, mutta ei vielä ketään.
|
|
|
Janina Hakanpää
Peruskäyttäjä

|
 |
« Vastaus #7 : Helmikuu 14, 2009, 10:52:32 » |
|
Ai, voiks se parta olla valkoinenkin  Röllin parta täytyy jo ihan hajuhaittojen takia pestä vähintään yhtä tiheään kuin mahanalunen. Kyllähän se parta aina pesunyhteydessä vaalenee huomattavasti, mutta ei sitä kyllä valkoiseksi voi kutsua.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Kirsi Suunta
Aloittelija

|
 |
« Vastaus #8 : Helmikuu 15, 2009, 06:55:43 » |
|
Päätin nyt sitten käyttää ensin tuon Ring5 putelin ja sit ostaa kokeeksi Groomersia. Hiukan sain toissa iltana likaa irtoamaan kun jätin shampoon hetkeksi partaan vaikuttamaan, mutta tänään jo parta näkyy olevan entisensä  .
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Mirva Tahvanainen
|
 |
« Vastaus #9 : Helmikuu 15, 2009, 06:58:52 » |
|
Mä jatkan tähän samaan, vaikka ei nyt ihan tähän aiheeseen kuulukaan.
Ostin pari viikkoa sitten uutta hoitoainetta K9 ja suosittelen kokeilemaan. Todella toimivaa ainakin Ayrtonin valkoiseen karvaan. Meidän agilityvalmentajakin sanoi kun näki ekan pesun jälkeen "Mitä sä oot tehnyt tolle valkoselle?"
Toi on joku aika uusi sarja, löysin M&M:stä. Ensi viikolla käyn ostamassa lisää ja kokeilen Sennaankin. Aika kalliiks toi tulee kun myydään vaan pikkupulloissa, mutta on kyllä niin hyvä aine, että ainakin talviaika varmaan käytetään tota.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|