Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Furminator  (Luettu 2231 kertaa)
Satu Turunen
Aloittelija
*

« : Elokuu 22, 2008, 06:28:49 »

Toisaalla hehkutetaan moisesta hurjana.
Onko ellään kokemusta siitä lambasta?
tallennettu
Tintti Widén
Global Moderator
Aktiivi

« Vastaus #1 : Elokuu 22, 2008, 09:20:49 »

Huh?Huh??? Mie olen taas ihan ulkona kuin lumiukko Sad. Mistä on kymysys?
tallennettu

Täydellisyyteen kannattaa aina pyrkiä. Siellä on tilaa kaikille, mutta ei vielä ketään.
Satu Turunen
Aloittelija
*

« Vastaus #2 : Elokuu 24, 2008, 07:56:27 »

Tässä linkkejä niihin keskusteluihin. Pari kuvaakin ko vermeestä.
http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum20/HTML/254957.html
http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum20/HTML/258189.html
Ykkösketjussa oli parempia kuvia ja linkkejä,mutta se jo hävinnyt bittiavaruuteen.
tallennettu
Tintti Widén
Global Moderator
Aktiivi

« Vastaus #3 : Elokuu 24, 2008, 10:48:19 »

No, mie on kyllä lampuriin tuolla koskisi jollen haluaisi pohjavillatonta kotikoiraa. Näyttää vievän aikkas tyynni koko pohjavillan.
tallennettu

Täydellisyyteen kannattaa aina pyrkiä. Siellä on tilaa kaikille, mutta ei vielä ketään.
Maarit Laine
Aloittelija
*

« Vastaus #4 : Lokakuu 27, 2008, 05:41:52 »

Eipä se Furminator taida olla kotikoiramallin lampureillekaan järin tarpeen. Lampureilla kun ei tule sellaista karvasatoa kuin monilla muilla roduilla. Näppärältä näytti semmoisen perusturkkiin ja vähentää kuulemma huomattavasti imurointitarvetta karvanlähdön aikaan.

Lampurin turkissa Furminatorista ei olisi apua missään, ei edes takkujen selvittelyssä. Terät olivat kovin tiheät.
tallennettu
Ulla Hellman
kasvattajat
Aktiivi

« Vastaus #5 : Lokakuu 27, 2008, 08:11:32 »

Ostettiin Furminatorit  USA:n matkalta kun ovat huomattavasti halvemmat kuin  täällä. Olen  senverran  kokeillut  ja hyväksi todennut ainakin jos tarvitsee ohentaa turkkia  on parempi kuin se veitsimalli jossa on useampi pieni terä poikittain  samoin  "kampailin " meidän bichon  vanhusta Murua  ja melko  mukavsti  / vaivattomati  siistii turkkia. Ei todellakaan vie pohjavillaa kokonaan  Azn
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 28, 2008, 08:53:39 kirjoittanut Ulla Hellman » tallennettu

Ulla Hellman
Grey Coats  OES´s
 since 1984

-Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että
 saa kaiken .

Maurice Sendak
Maarit Laine
Aloittelija
*

« Vastaus #6 : Lokakuu 28, 2008, 07:57:54 »

Millä tekniikalla, Ulla, käytät sitä Furmista? Mun puistotuttu veti ihan vaan koiran turkin päältä (sileä, karkea perusturkki) mikä näytti musta siltä, ettei sillä lampuriin päästä käsiksi ollenkaan. Avaatko turkkia auki ja kampaat sieltä juuresta?

Vähentääkö tollainen ohentaminen takkuisuutta? Ohennatko kesäksi vai milloin päätät, että koirat kaipaavat Furminaattori-käsittelyä?
tallennettu
Ulla Hellman
kasvattajat
Aktiivi

« Vastaus #7 : Lokakuu 28, 2008, 09:16:57 »

Lähinnä ohentamista varten  näyttelyihin koska  kaulanalueen turkki on aivan  mahdottoman  paksua turnaketta  samoin  lapojen päältä ja ns. villahousuista , itse teen ohennukset näin ;  ensin harjaamalla turkki auki sen jälkeen  jakaukselle ,ohennetaan ja niin edelleen kerros kerrokselta ohentaen tarpeen mukaan  , ´minusta tämä Furminatoe ei ole  mikään takkujen  poistaja  vaan  sillä saa siistittyä  takuttoman turkin  heiman  helpommin   mutta kuten sanoin   "laite" on vasta alkukokeilussa  meillä .
Jenkeissä nähdyssä esiteviedeossa esim. mallikoirana oli kultsu jonka turkki  siistittiin todella  vaivattomasti ja lopputuloksena kaunis  tasainen  turkki eli siisti koiruus.

Aikaisemmin olen ohentanut veitsellä  jonka  -  puolia on jättää  leikkausjälkeä , tämän uuden laitteen  etuus on ,että leikkaus/ ohennusjälki on huomaamaton .
Kunhan olen saanut lisää  käytännönkokemusta  kerron niistä  Cool
tallennettu

Ulla Hellman
Grey Coats  OES´s
 since 1984

-Elämässä täytyy olla muutakin kuin se, että
 saa kaiken .

Maurice Sendak
Maarit Laine
Aloittelija
*

« Vastaus #8 : Lokakuu 28, 2008, 10:49:52 »

Kiitos Ulla! Mielenkiinnolla odotan jatkokokemuksia. :-)
tallennettu
Heidi Sihvo
Peruskäyttäjä
**

« Vastaus #9 : Lokakuu 30, 2008, 09:41:35 »

Mä oon kanssa miettiny tuon hankintaa, joskos se auttaisi Wapun turjakkeiden kanssa...
Silllä kun tuo turkki on niin onnettoman tihee ja pehmee et välillä meinaa hermot mennä kammatessa. Vaan oma syyni, on klipannu Wapun aiemmin aina kesäksi ja turkki on siitä (?) pehmennyt.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: