Ei kai siitä ole missään sanottu, että
pitää ilmoittaa, mutta jos koirassa ilmenee jotain, mikä vaikuttaa esim. pentuesisarusten jalostuskäyttöön, niin olisi kai siitä hyvä ilmoittaa.
Vaikka osa onkin jonkinlaisen lomakkeen tekemistä vastustanut, niin itse sitä kannatan. Olisi sitten vaikka sellainen, jolla voi tarvittaessa ilmoittaa näitä sterilointeja ym. Kyllähän niistäkin saa jonkinlaista tilastoa.
[/quote]
Kyllä, tottakai on aiheellista siinä vaiheessa, jos on todellakin takana jotain sellaista, jolla voisi olla merkitystä pentuesisarusten käytön/jälkeläisten kannalta. En tiedä ketä kasvattinarttujaan Ulla tarkoittaa, mutta Netti esimerkiksi steriloitiin vanhemmalla iällä. Netillä oli ihan ...tin vaikeat valeraskaudet juoksujen jälkeen, jotka vaikutti ihan selkeästi myös koiran (henkiseen) hyvinvointiin. + muun samassa taloudessa asuvien kaksi- ja nelijalkaisten elämään. Mutta en välttämättä koe, että tämä esimerkiksi olisi ilmoittamisen veroinen asia, vai olisiko? Mihin rajat vedettäisiin, mikä on merkittävää ja ilmoitettavaa ja mikä ei? Siitä kait tässä tietysti onkin keskusteltu...

Vakuutusmaksut kasvavat varmasti melkoisiksi, kun laumaa on enemmän, mutta itse olen kokenut, että vakuutus on ehdoton meidän porukalla, niin kaksi- kuin nelijalkaisillekin

Ollaan jossain määrin onnettomuusaltista porukkaa, mutta esim. Netillä vakuutusmaksut tuli sitten vanhempana takaisin, kun mahaoireisiin haettiin diagnoosia ja lääkitystä. Ja Molla hankkikin jo kahden ensimmäisen vuoden maksut takaisin kaksi ja puoli vuotiaana

Mutta palaten alkuperäiseen aiheeseen, terveyskyselylle olisi mielestäni tilausta, mutta toteuttamisen puoli vaatii varmasti paljon työtä. Toivottavasti jonkinnäköistä saadaan aikaan!

muoks. Jaa enpä osannu tuota lainausta laittaa oikein, mutta se on tuosta Soilan kirjoituksesta otettua