Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kolmas lampuri???  (Luettu 527 kertaa)
Mirva Tahvanainen
Aktiivi

« : Toukokuu 05, 2010, 05:43:53 »

Mun tekis niiiiin kauhiasti mieli ottaa kolmas koira  idiot2 ja sopiva yhdistelmäkin olisi tulossa Smiley

Voisitteko kertoa miten hankalaa on yhden ihmisen pitää kolmea koiraa. Nyt todella tarvittas niitä kaikkein kauheimpia kauhukertomuksia. Ja kumpaakaan noista nyt jo olevista en suostu lyhyeen karvaan leikkaamaan.

Autoon ei varmaan mahdu kolmea + kamoja? Kauheen kalliikshan se tietysti tulee? Turkkeja ei ehdi hoitaa?

Mitä vaan huonoja kokemuksia kolmen koiran yksinhuoltajuudesta, pliis  Tongue
tallennettu
Niina Norima
Aktiivi

« Vastaus #1 : Toukokuu 05, 2010, 07:37:15 »

Tää täällä kanssa pohtii ihan samaa 
Tosin kolmas olis tuota pienempää kokoa, ja niitähän menee niinku kaks yhteen, eikö?? 
tallennettu

Pane kaikki mitä olet, pienimpäänkin mitä teet.
Älä itsessäsi mitään liioittele, älä mitään sulje pois.
Kuu mahtuu lampeen, koska se paistaa niin korkealta.

Fernando Pessoa
Tintti Widén
Global Moderator
Aktiivi

« Vastaus #2 : Toukokuu 05, 2010, 10:30:49 »

Minun hankaluudet kolmen lampurin kanssa johtuu tietysti suurelta osin omasta terveydestä. Niin tai paremmin terveyden puuttumisesta.
 Kesällä täällä on helpompaa lenkkeilyn kannalta kun pääsee metsään ja otukset saavat olla vapaana.
 Talvella taas metsään meno on hankalaa kun siellä on ladut eikä oikein paljon paikkoja missä voi koiraa pitää vapaana ja tietysti illalla on jo pimeää.
 En pysty taluttamaan kolmea kerrallaan lenkillä joten joudun tekemään kaksi reissua ja siinä se ilta sitten meneekin. ( Nyt kun sairastelen nuo on tottuneet juoksemaan pihalla . Meillä on siis n. 1000neliötä aidattuna.)
 Harjaus ja puhtaanapito on tietysti yksi asia joka täytyy huomioida. Meillä Mimmi on lyhyessä turkissa, mutta ihan sen oman kunnon takia.
 Kurakelit on tietty ne mitkä koittelee pitkää pinnaa. Jos useamman viikon satelee suht jatkuvasti niin kyllä se kolme x nel54rrr01ttttttttt5 sorry kissa käveli näppäimistän yli. Siis 3x neljän jalkan pesu on aikkas mukavaa.
 Yks ilta oltiin hämärän aikaan lenkillä vähän eri paikassa ja kun tultiin kotiin niin itku meinasi päästä. Jokainen koira oli kirsua myöten takiaisissa. Cry Undecided .
 Tässä nyt nää mitkä tuli mieleen . Meillä ei onneksi ole ollut näitä sopeutumis ongelmia. noi tulee ihan hyvin juttuun keskenään.
 No, pois en kyllä yhtään antaisi. On ne niin hauskoja  seurattavia ja keitosta kun hämmentää vielä toi kissa joka vie koissuja ihan 6-0.
tallennettu

Täydellisyyteen kannattaa aina pyrkiä. Siellä on tilaa kaikille, mutta ei vielä ketään.
Ansku Kuokka-Ihalainen
Aktiivi

« Vastaus #3 : Toukokuu 06, 2010, 04:44:22 »

Kolme lammaskoiraa on elämää parhaimmillaan  Cool

Mutta pitää kyllä hankkia yhtä sun toista... joku mahdoton lukaali tai omakotitalo pitää olla (noin 200 neliötä ehkä saattaa riittää)  mutta senkin ne pistelevät p**kaksi alta aikayksikön, riehuvat ja nakertavat. Pihaa tarvitaan vähintään about puoli hehtaaria, että pikkupissat mahtuu tekemään. Vaikkakin viis pihasta, kun kuitenkin pitää juosta lenkeillä koko hereilläolo aika, sillä välttämättä eivät ole samassa kunnossa ja samanikäisiä että pystyisi kerralla lenkittämään. Eli nuoret ja vanhat erikseen eri pituisia lenkkejä noin sata kertaa päivässä.

Auto pitää olla mallia paketti tai tila, vähintään. Ei kolme lammaskoiraa mahdu muuhun, ja kunnon koiraverkot jotta saadaan konkkaronkka pysymään aloillaan. Ja sellaiset autothan tunnetusti maksaa ja vie sikana bensaa. Mutta sitä autoa tarvitaan myös siihen, kun joka viikko haetaan niitä Jahti ja Vahti sun muita säkkejä selkä vääränä, sillä syövät ku hevoset.

Turkinhoito on asia erikseen, kukaan hullukaan jaksa harjata kolmea koiraa joka viikko (siis olettaen että on muutakin elämää, ja mulla vielä toistaiseksi on) ja puhumattakaan että pesisi 12 kpl tassuja joka kusilenkin jälkeen. Nou way, joten sitten kun ei jaksa pestä, sitä kuraa piisaa joka paikassa ja talo hukkuu paskaan.

Ainiin, mutta mä en olekaan yksinhuoltaja, joten tää meni nyt ihan hukkaan tämä mun viestini. Mutta siis ehkä se tärkein onkin, että pitää hankkia lisävoimia tähän urakkaan- ei tätä hullukaan yksin jaksais

NO EI VAAN, kyllä ne vaan kolme koiraa on ihan parhautta! Meille ihan paras määrä, ja jokaiselle riittää ylenmäärin rakkautta jaettavaksi (ja kuria myös joo). On ne vaan niin ihania  love9
tallennettu
Tintti Widén
Global Moderator
Aktiivi

« Vastaus #4 : Toukokuu 07, 2010, 07:20:20 »

Niin joo, mie siis en ole yksinhuoltaja, mutta toisaalta olen. Toi ukkokulta kun on paljasjalkainen Kankoonpääläinen, jolle vapaa-aika on kirosana. Eli ei koskaan kotona.
 Unohtu muutes se mikä minuu eniten harmittaa kolmen lampurin kanssa. Tietty rotu voi tässä tapauksessa olla vaikka Kalkkunanhaukkuja.
 Vain kaksi kättä , mutta kolme rapsutettavaa?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?Huh??
 Kaikkia kun haluaisin pitää hyvänä yhtäaikaa  Undecided
tallennettu

Täydellisyyteen kannattaa aina pyrkiä. Siellä on tilaa kaikille, mutta ei vielä ketään.
Tiia Rintakoski
Hallitus
Aktiivi
*

« Vastaus #5 : Toukokuu 07, 2010, 07:33:53 »

Kyllä mä luulen, että kolme menee siinä kun kaksikin. Mutta tilaa ja aikaa ne vaatii varmasti valtavasti enemmän. Ja jostain luin tai kuulin, että kädetön koira on onneton koira. Eli kun sulla on vaan kaksi kättä niin.... yksi jää aina ilman kainaloa Smiley.
tallennettu
Marika Lahtinen
Hallitus
Aktiivi
*

« Vastaus #6 : Toukokuu 07, 2010, 06:39:54 »

Yksi syliin ja yksi kumpaankin kainaloon  Wink.

Mä oon sitten kai epäkelpo vastaamaan koska meillä on vakiosti vain kaksi kotona, en ole "yksinhuoltaja", asun maalla ja toinen on lyhyessä turkissakin, mutta jos tosiaan käytännön seikat ei ole ylitsepääsemättömiä (turkki (no tää ei liene sulle ongelma)/lenkitys) niin GO FOR IT  . Meillä vaikka olisi tilaa kolmellekin niin tiedän rajani turkin hoidon suhteen ja ainakaan turkissa olevia meillä ei edes kahta vakiosti ole/tule (kai...)...
tallennettu
Ansku Kuokka-Ihalainen
Aktiivi

« Vastaus #7 : Toukokuu 07, 2010, 07:15:22 »

Ja jostain luin tai kuulin, että kädetön koira on onneton koira. Eli kun sulla on vaan kaksi kättä niin.... yksi jää aina ilman kainaloa Smiley.

Ahaa, siis jos kädet lasketaan niin meillä vois olla neljä! Okei, nyt täytyy laittaa harkintaan.

Ja kyllä mä oon vähän narissut muutenkin, kun mulla ei ole sitä jalkojenlämmittäjäkoiraa sängyssä nukkumassa. Metkua ei voi ottaa, kun sen tulee hetkessä hiki ja kuuma ja läähätys. Mustikka olisi unelmakoira tähän hommaan, olis hiljaa paikallaan ja nätisti, mutta sitten Mörö jäis yksin ja se ei oo hyvä. Metku taas ei jaksa Mörön seuraa, kun kakara sählää. Ja Möröä taas ei missään nimessä voi ottaa lähellekään makuuhuonetta, sillä se pistää paikat paskaks ja remppaan.

Että joo, ottiko tästä kukaan tolkkua- lopputulos on se että meillä on liian vähän koiria  grommit
tallennettu
Mirva Tahvanainen
Aktiivi

« Vastaus #8 : Toukokuu 07, 2010, 07:27:05 »

Eli mä voin ihan hyvin ottaa kolmannen Cheesy näillä perusteluilla. Talo hukkuu jo paskaan, itse nukun hiekkalaatikossa, auto on mallia tila jne.

Taidan vielä ottaa nartun ja alkaa pentutehtailijaksi  Wink siihen se varmaan tällä kokoonpanolla äkkiä menis   A tulis läpi ovista ja pentuja tulis joka juoksusta (eikä varmaan jäis tyhjäksi ikinä).

Ja toi Sennan turkkihan alkaa olemaan aika helppo kun on jo valmis, eikä pohjavillaakaan ole juurikaan, eikä näytä tulevankaan. Eli periaatteessa olis vaan kaks ja puoli turkkia hoidettavana. Ja tosiaan jos ottas nartun, niin sehän on aina vähän siistimpi Afro

Mä voin Ansku sulle sit antaa noita vahinkopentuja vaikka useammankin, aina kun tuntuu että niitä on liian vähän Cool

Lisäys: Munhan piti ottaa se nöffinarttu ja alkaa tekee niitä vanhanewfoundlandin lammaskoiria vai mitä ne nyt olikaan, mutta se uros, josta olisin pennun halunnut ikävä kyllä kuoli kovin nuorena , enkä ole sen jälkeen vielä löytänyt sellaista nöffiä, josta välttämättä haluaisin pennun. Joten se saa odottaa Roll Eyes
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2010, 08:50:02 kirjoittanut Mirva Tahvanainen » tallennettu
Tiia Rintakoski
Hallitus
Aktiivi
*

« Vastaus #9 : Toukokuu 07, 2010, 07:46:32 »

tallennettu
Tintti Widén
Global Moderator
Aktiivi

« Vastaus #10 : Toukokuu 08, 2010, 12:10:45 »

Ei muuta kuin koira varaukseen  smitten smitten
nimim.neljättä silti haaveileva
tallennettu

Ansku Kuokka-Ihalainen
Aktiivi

« Vastaus #11 : Toukokuu 08, 2010, 11:21:47 »

Mä voin Ansku sulle sit antaa noita vahinkopentuja vaikka useammankin, aina kun tuntuu että niitä on liian vähän Cool

Joo ehdottomasti! Tänne vaan. Meille varsinkin kaikki epäkelvot yksilöt, vääränkokoiset, malliset, näköiset joita ei "tarvi" näyttelyissä käyttää  Cheesy

Ja ps. Meillä Santtu on luopunut nöffihaaveista sen jälkeen, kun sanoin että saa sitten itse aktiivisemmin osallistua siivoamiseen, ja hankkia niitä kuolarättejä kilokaupalla. Eli ehkä meille ei tule nöffiä, hope so.
tallennettu
Heidi Sihvo
Peruskäyttäjä
**

« Vastaus #12 : Toukokuu 08, 2010, 04:28:21 »

Musta yks lampuri ja yks tibbe on hyvä lukumäärä (ainakin kerrostaloasunnossa). Tibbellä (on ns. travel size eli kätevä ottaa matkalle mukaan) voi lämmittää jalkoja/päätä ja lampuriin voi kompastua yöllä vessaan mennessä  Wink...
tallennettu
Sanna-Maija Helevä
Aktiivi

Nestori ensimmäinen suuri

« Vastaus #13 : Toukokuu 27, 2010, 05:26:15 »

miten olenkaan unohtanut kahdessa vuodessa kaiken sen roskan ja hiekan määrän sisällä jne jne....  uglystupid2 Mut ihana koira oli.... vaan aina yhä vaan haaveissa pieni mustasilmäinen ja nenäinen pupelo.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2010, 05:52:03 kirjoittanut Sanna-Maija Helevä » tallennettu
Ida Manninen
Aktiivi

« Vastaus #14 : Toukokuu 31, 2010, 07:46:34 »

Meinaatkos Mirva kokonaan haudata nöffi-unelman, vai kyseletkö hetken päästä 4 koiran yksinhuoltajuuden iloista...?  Azn
tallennettu

Ida ja poppoo
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: