Mä olen sitä mieltä, että osa koiran vieteistä on "opittuja". Ja tämä on siis ihan huumorimielipide, joka perustuu omaan kokemukseen. Remu-Pappa onnistui kasvattamaan hellässä huomassaan irlanninsusikoirasta paimentavan mallin

Mutta toisaalta aikaa myöten tämä vanha irlannin lammassusikoira puolestaan treenasi Venla-neiti Pämppähäärästä oivan näöllämetsästävän paimenversion

Tässä Venlan TOP 3
Sijalla 3:
Meillä kestosuosikkeja suosikkeja ovat pulut, niiden ohi vaan ei voi normaalisti kulkea vaan pulujen kohtaamiseen on olemassa aivan omat toimintaohjeet tyyliin valmiina, paikoillanne, NYT
Kohta 1 Maastoudu (= mene maahan, mieluiten niin, että peppu on ylhäällä ja pyörii, alaosa eli rinta ja etujalat maassa)
Kohta 2 Valmisaudu iskuun (laske takaosa maahan ponnistusta varten, mitä enemmän takajalat koukussa, sen isompi ponnistusvoima)
Kohta 3 HYÖKÄTKÄÄ! (neliveto päälle ja älämölöllä kohti parvea)

Asiaa parantaa huomattavasti se, että Töölössä on sellainen ihana, herttainen mummeli, joka ruokkii puluja ihan siinä meidän nurkan takana. Mikään ei ole hienompaa kuin päästä lennättämään kokonainen kymmenpäinen puluparvi kerralla.
Sija 2:
Turussa omalla pihalla Venlan kunniatehtävä oli karkottaa pihalta maailmanrauhaa ryöstelyllään häiritsevät oravat, joita minä yritin epätoivoisesti ruokkia. Tilanne jopa meni siihen pisteeseen, että Venla nökötti puun alla kytiksellä

ja orava heitteli sitä kävyillä ja puunpaloilla
Sija 1
Vaaleanpunaiset elefantit, örkömöhköt, keijukaiset ja muut satumaailman suosikit. Itse en noita ole ikinä bongannut, mutta varsinkin Tattarisuolla niitä piti metsästää ihan urakalla.

Lähdöt ajoon tapahtuivat aina täysin odottamatta ja yllättäen, paluu aina ilman saalista ja vähän

meiningillä
Siinä ei

auttanut, seurauksena oli vain

ja neiti katosi taivaan rannan taa...
T:@ & Töölön pulujen kauhu